Tuesday, June 07, 2011

orang aper?

lu orang aper?


kau orang aper?





aku?


gua?





aku bukan orang UMNO.


bukan sebab aku tak sokong.


bukan sebab aku tak undi BN.


bukan sebab aku sokong pembangkang.





aku bukan orang PAS.


walau aku tanda 'right' masa mengundi.


walau aku tak setuju dengan perlantikan Dr. Zambry





aku bukan orang PKR.


walau aku tak percaya Anwar liwat.


walau aku tak percaya Anwar berlakon filem 'blue'.


walau aku menyampah sumpah menyumpah.





aku juga bukan orang DAP.


huh, lagi ler bukan..!!!


huh, memang celaka ler kalau betul..!!





tapi.....





aku orang Melayu


aku orang Islam





mahu hidup yang aman, bahagia, adil dan saksama


mahu melayu, cina dan india hidup dalam satu komuniti


saling hormat menghormati


tanpa rasa dengki


tanpa perasaan perkauman





Melayu berpegang teguh pada ajaran-Nya


Cina dengan pegangannya


India begitu juga





menghormati agama dan budaya masing-masing.





peace...

No comments:

Post a Comment

leave your comment or leave this site!!