Saturday, July 09, 2011

suara-suara kecil

Malaysia khasnya sedang mengalami suatu fasa baru dalam penubuhannya. Setelah lebih 50 tahun merdeka, akhirnya negara diserang oleh suara-suara kecil yang selama ini tidak pernah dijangkakan.

Suara menuntut, meminta, memprotes malah membantah juga yang selama ini tidak pernah difikirkan akan berlaku. Mungkin ini yang dikatakan sebagai 'revolusi'..., mungkin iya dan mungkin tidak.

Mana saluran yang dimaksudkan pihak tertentu andaikata merasa tidak puas hati? Saluran apa? Dimana?

Maka tak perlu dihairankan jika suara-suara kecil ini meraung-meraung dan memekik-mekik di sepanjang bandaraya serta ibukota. Aku sendiri tak rasa hairan atau pelik melihat mantan menteri besar Perak 'Dato' Seri Nizar Jamalludin' bersama beberapa exco pembangkang menyertai perhimpunan Ambiga. Walau aku tahu perhimpunan tersebut adalah bersifat peribadi terhadap penganjur tersebut dengan kerajaan pemerintah.

Semoga berjaya wahai suara-suara kecil. Harapnya janganlah ada suara penyesalan, pelompat dan penghipokrit di kemudian hari nanti.

Kasihan melihatkan nasib para anggota polis yang diperjudikan nyawa mereka oleh para politikus-politikus negara. Semoga Allah selamatkan kamu...

1 comment:

  1. revolusi? revolusi camana yang nak tu bro?

    ReplyDelete

leave your comment or leave this site!!