Thursday, July 05, 2012

terlalu lama........

Lama juga tak menulis dalam ni, maknanya lama jugalah laman blog ini ditinggalkan tak bertuan. Apa yang dilakukan hanya sekadar melawat sambil-sambil membaca new artikel dari tuan punya blog yang lain.

Idea atau topik yang nak ditulis memang ada cuma ke'malas'an menjadi pendorong utama untuk tidak menulis.

Saya pernah disindir dalam laman "Muka Buku" dengan alasan cuba menjadi 'part timer' dalam sesuatu topik. Tatkala saya menulis pandangan terhadap suasana politik, ada yang berkata saya cuba nak menjadi 'part timer politician'. Bila saya menulis tentang sukan ada pula yang menyindir saya sebagai pengulas sukan. Kalau saya menulis tentang band atau artis kegemaran pasti ada yang menyindir saya cuba nak jadi journalist hiburan. Dan, yang paling teratas, ada yang kata saya cuba nak tunjuk pandai atau perasan bagus. "Macam bagus jer........" Pulaknya!

Lalu saya tak tahu apa yang saya nak tulis lagi. Saya tetap gemar menulis sesuatu topik yang berlaku dan berlegar dalam society kita.

Ikhlas, saya tak pernah meminta sesiapa pun memihak atau menyokong saya. Saya tulis ikut pandangan, bacaan, research dan yang paling penting apa yang saya lihat dengan mata kepala sendiri bukannya dari mulut orang atau pihak tertentu.

Di akhirnya, ke'malas'an tetap menjadi faktor utama kenapa laman blog ini "kekosongan".

Sekian.

No comments:

Post a Comment

leave your comment or leave this site!!