Friday, January 28, 2011

bola..

Liga bola sepak Malaysia akan bermula esok. Dengan perlawanan pembukaan 'Charity Sheild' Kelantan vs Selangor yang sudah semestinya ada live kat tv. Perak punya game tunggu live lain hari. Yeah, gua memang menyokong sepenuhnya pasukan negeri kelahiranku iaitu the only 'PERAK F.C.' Dikala rakan-rakan setia menyokong pasukan-pasukan luar gua masih lagi setia dengan pasukan kesayanganku. Dua musim yang cukup kelam sudah cukup untuk menutup dairi lama yang sudah pastinya catatan-catatan kelam yang lalu tak akan atau mungkin berulang lagi.
Walau ramai yang tak malu dan tak sayang mulut mengatakan tiada standard, dan tak kurang juga ada yang kata "tak rock la tengok bola Malaysia..!!". Heran gua, apa kena mengena bola sepak dengan muzik rock..???
Takde apa yang gua nampak lebihnya dengan 'Setan Merah' mahupun 'Si Merah' atau 'Si Biru' tuh. Kalah banyak kali pun still korang boleh sokong tapi team tanah tumpahnya darah sendiri baru kalah 2-3 game dah mengamok caci maki coach mengalahkan tuan punya badan tu ada lesen kejurulatihan jer.
Nama player luar siap hafal di mulut tapi player anak jati negeri sendiri haram kenal. Ntah player tuh duduk sebelah rumah korang berjiran pun tak sedar gamaknya. Bila nak kenal? Bila Pasukan Tanah Melayu menang 'World Cup' yer...?!

No comments:

Post a Comment

leave your comment or leave this site!!