Monday, August 23, 2010

suntik...

Semalam, pagi-pagi lagi dah ke klinik. Perak Medical Centre open for 24 hours kat Silibin ni. Dah masuk 4 hari aku batuk dan selsema. Batuk tahap kahak pekat yang meloyakan tekak aku. Pagi-pagi orang tak ramai so takyah tunggu lama-lama. Aku lebih suka ke sini berbanding hospital kerajaan yang doktornya takut sangat nak sentuh dada dengan alat rasmi perubatannya. Takut dituduh cabul kehormatan agaknya. Kalau doktor pompuan apa salahnya nak sentuh dada aku. Kat PMC ni charge memang mahal sikit tapi service totally satisfied. Time tengah bulan je aku akan ke hospital kerajaan tu pun kalau tak sihat.

Sementara nak tunggu ambik ubat, sampai 2 orang couple dengan keadaan tergesa-gesa nak jumpa doktor tak ubah macam orang nak tercirit. Samaada husband and wife atau couple gitu je, aku tak tau ler. Sekejap je diorang jumpa doktor, tak lama pun. Masa awek punjabi nurse nak bagi ubat kat aku, 2 orang couple tu terus saja ke kaunter untuk membuat bayaran. Juga dalam keadaan tergesa-gesa, nak balik gamaknya. Aku dan mak yang temankan aku hanya memerhatikan saja. Aku perasan yang sorang lagi nurse tu berkata sesuatu sambil tersenyum kat nurse yang nak bagikan ubat kat aku tu. Aku tak tau apa yang 2 orang nurse tu cakap. Kutuk aku ker?

On the way nak balik rumah, dalam keta mak aku bagitau yang couple tu tadi si aweknya jumpa doktor mintak suntikan tak nak bagi mengadung. Padan la apa nurse tu cakap tadi aku tak paham. Hal orang pompuan rupanya. Aku mana la tau pun, bukannya dah kahwin. Lain ler macam mak aku, ada pengalaman.

Patut la pun tergesa-gesa je nak jumpa doktor. Dah tak sempat-sempat lagi dah. Agaknya malam tadi baru main. Si laki pulak tersalah timing kot. Bajet nak pancut luar, last-last terlepas kat dalam. Yang si pompuan pulak mangkuk, bila time dia subur tak subur pun tak tau. Apa klass guna durex yer tak. Takde ereksi antara kulit dengan getah, mana feel!! Tak pun dah tak sabar-sabar dah nak melayar bahtera bersama-sama. Maklum le, sejak dari puasa yang pertama lagi dah hujan je. Ombak pun memukul-mukul pantai dengan penuh nafsu.

Ko amalkan le selalu macam tu pompuan. Sikit-sikit cucuk, sikit-sikit cucuk. Esok langsung terus mandul baru padan muka nko. Tengah muda-muda lagi dah suntik. Lain ler kalau yang dah memang dah pernah mengandung tu. Itu satu cara nak merancang keluarga, family planning.

Nak buat camana yer tak, dah alat sulit kat bawah tu memanjang jer meraung mintak. Buat si laki tu, pancut la nko sepuas-puasnya mana jer yang nko rasa ndak. Orang yang tak boleh beranak, nak sangat mengadungkan anak...

No comments:

Post a Comment

leave your comment or leave this site!!